Deklaracja Dostępności

Przedszkole Nr 2 w Pelplinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.przedszkole2pelplin.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
  • Materiały audio i wideo nie posiadają alternatywy.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Na stronie wykryto wiele takich samych linków z różnym kontekstem.
  • Linki i załączniki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jolanta Kaczkowska — mejlowo sekretariat@przedszkole2pelplin.pl lub telefonicznie +48 58 536 14 46.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Jolanta Kaczkowska pod adresem sekretariat@przedszkole2pelplin.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Kościuszki 2, 83-130 Pelplin

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek nie jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 1 wejście główne. Przy wejściu, po lewej stronie, znajduje się podjazd dla wózka. Żeby dostać się do budynku należy pokonać furtkę oraz odległość 2 metrów chodnika, szerokości 3,70 metra. W budynku nie ma informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. Po drugiej stronie ulicy znajduje się parking miejski z wydzielonymi dwoma miejscami dla osób niepełnosprawnych. Dyrektor jednostki w szczególnych przypadkach wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym.

Dostosowanie wejść do budynków:

Dzwonek oraz domofon znajdują się po lewej stronie drzwi. Dzwonek znajduje się na wysokości 150 cm, natomiast domofon 120 cm. Budynek jest dwupoziomowy. W placówce nie ma windy. Aby wejść do budynku należy pokonać 2 stopnie oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie lub przy wejściu, po lewej stronie, znajduje się podjazd dla wózka.

Dostosowanie korytarzy:

W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.

Dostosowanie schodów:

Budynek jest dwupoziomowy. Schody posiadają poręcze. Kafle antypoślizgowe.

Dostosowanie wind:

W placówce nie ma windy.

Dostępność pochylni:

Przy schodach wejściowych znajduje się podjazd.

Dostępność platform:

W budynku nie ma innych pochylni, platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma tyflomapy.

Dostosowanie parkingów:

Po drugiej stronie ulicy znajduje się parking miejski z wydzielonymi dwoma miejscami dla osoby niepełnosprawnej.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Kontakt z instytucją możliwy jest różnymi kanałami, np. telefonicznie, e-mailowo, lub osobiście – i każdy z tych kanałów jest dostępny. Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Tatiana Eggert

  • mail: sekretariat@przedszkole2pelplin.pl
  • telefonicznie 585361446
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: sekretariat@przedszkole2pelplin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 536 14 46. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Nie, tłumacz migowy nie jest dostępny.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W placówce nie ma pętli indukcyjnych.